DPM 2012 R2 – The system cannot find the path specified

20 april 2015

Een deel van de VM’s op het Hyper-V cluster van een klant werden niet meer gebackupped in DPM. Vreemde was dat de jobs in ieder geval één keer wel met succes waren afgerond. Op de DPM Server werd een errorcode=104 gelogd, The system cannot find the path specified (0x80070003).

Na enig onderzoek bleken ook dat alle VM’s met problemen zich op één van de hosts uit het Hyper-V cluster bevonden. Hier maar eens in de logfile spitten dus.
Op de betreffende Hyper-V host (gebaseerd op Windows Server 2008 R2 SP1) was het volgende te vinden:
WARNING Failed: Hr: = [0x8007173f] CsvGetVolumeNameForVolumeMountPoint for [C:ClusterStorageVolume2] failed.
WARNING Failed: Hr: = [0x8007173f] DoPreConfigureProcessing failed
FATAL <Status xmlns=”http://schemas.microsoft.com/2003/dls/StatusMessages.xsd” StatusCode=”-2147018945″ Reason=”Error” CommandID=”RAConfigureDeltaTracking”

Changed block tracking werkt dus niet, dat verklaart ook waarom het initieel wel goed ging… CBT is inderdaad in DPM 2012 geïntroduceerd en werkt niet voor CSV 1.0 op Hyper-V 2008 R2 gebaseerde clusters. Gelukkig is het op te lossen door de DPM agent op de host geforceerd een block by block comparison te laten doen in plaats van CBT. Op de Hyper-V hosts moet onderstaande registry key worden gezet (bij de overige hosts in het cluster was deze al aanwezig, blijkbaar gaat er bij de agent setup iets mis)

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftMicrosoft Data Protection ManagerAgent2.0
ForceFixup (DWORD)=1

https://support.microsoft.com/en-us/kb/2848751

Gelijk na het zetten van de registry key liepen de consistency checks weer zonder problemen voor alle VM’s.

 

 



Wilt u graag een afspraak maken? Dat kan!

Wij ontvangen u met plezier of komen graag bij u op locatie.

[contact-form-7 id="605" title="Contactformulier 1"]
Heeft u een vraag?

Vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact op!

[contact-form-7 id="606" title="Mail icoon popup"]
X