Azora kan ICT in ‘eigen huis’ houden dankzij beheer en ondersteuning van GTS Online

Hét doel van GTS Online? Mensen optimaal ondersteunen bij hun werk. Ook als ze er zelf even niet uitkomen. Een mooi voorbeeld hiervan is onze klant van het eerste uur Azora. Een ouderenzorgorganisatie met negen zorgcentra in de Achterhoek, die het centraal stellen van hun cliënten en een dienstverlening op maat net zo belangrijk vinden als wij. Wat onze samenwerking precies inhoudt? Dinand Woolschot, manager ICT en Innovatie bij Azora, vertelt erover in deze businesscase.

Beheer en ondersteuning

Dinand werkt ondertussen zo’n acht jaar bij Azora en al die tijd werkt de organisatie al samen met GTS. “Met onze eigen ICT- en Innovatieafdeling doen we nog relatief veel ‘in eigen huis’ op het gebied van zorgdomotica en werkplekbeheer. We denken namelijk dat we op die manier de beste ICT kunnen leveren voor onze zorgmedewerkers. Maar bij echt specialistische vraagstukken worden onze systeembeheerders begeleid door de professionals van GTS Online. Samen werken ze aan de beste oplossing, zodat onze eigen ICT’ers ook weer kunnen leren van de kennis en kunde van GTS”, vertelt Dinand.

GTS Online heeft de nieuwe server-, netwerk- en uitwijkomgeving ingericht en in overleg met ons de migraties uitgevoerd.
Azora

Eén van de projecten die GTS Online en Azora samen hebben opgepakt, is de migratie van de virtuele omgeving in combinatie met het uit huis plaatsen van het datacenter. Dinand: “De virtuele omgeving was verouderd en nodig aan een upgrade toe. Daarnaast gingen we over op nieuwe hardware. Een mooi moment om ook ons datacentrum te verplaatsen naar een extern datacentrum. GTS Online heeft de nieuwe server-, netwerk- en uitwijkomgeving ingericht en in overleg met ons de migraties uitgevoerd. Wij hadden tijdens de migratie de lead en GTS bood ondersteuning daar waar dat nodig was. Ook hebben we samen verschillende planningen gemaakt. Dit was nodig omdat het verplaatsen van de infrastructuur als eis heeft dat de hardware uit moet. Dit was voor ons een uitgelezen én tevens noodzakelijke kans om de disaster recovery omgeving te testen en in gebruik te nemen. We hebben samen afspraken gemaakt over de momenten waarop we wat zouden plaatsen en hoe dat uitgevoerd ging worden. Dankzij deze professionaliseringsslag zijn wij beter voorbereid op grote calamiteiten én hebben we een veiligere werkomgeving gecreëerd.”

Het belang van ICT voor zorgorganisatie Azora

“Als je ziet hoeveel medewerkers wij hebben en hoeveel medewerkers gebruikmaken van ICT, dan kan je wel stellen dat ICT heel belangrijk is voor Azora”, vertelt Dinand verder. “Onze zorgprofessionals werken bijvoorbeeld met een elektronisch cliënten dossier, waarin alle gegevens van de bewoners worden bijgehouden. Ook hebben we een aantal processen waarin digitalisering heel belangrijk is. Denk hierbij aan medicatietoediening en de planning en roosters van medewerkers. Eigenlijk is digitalisatie overal in onze organisatie terug te zien. Hierdoor zijn we erg afhankelijk van ICT en is het dus extra belangrijk dat alles goed werkt. Anders kunnen onze medewerkers niet prettig en efficiënt werken.”

Digitaal werkcomfort dankzij GTS Online

Wat digitaal werkcomfort volgens Azora betekent? Dinand vertelt er het volgende over: “Voor mij betekent digitaal werkcomfort dat medewerkers eenvoudig bij de applicaties kunnen die ze nodig hebben om hun werkzaamheden goed uit te voeren. Of ze nu in een van onze zorgcentra aan het werk zijn of bij een cliënt thuis. GTS Online is degene die hierin met ons meedenkt. Bijvoorbeeld hoe wij de werkplekken het beste kunnen inrichten, welke technieken we daar het beste voor kunnen gebruiken, welke licenties we nodig hebben én hoe de werkplek up-to-date blijft.”

Met één belletje is het geregeld

Als laatste vragen we aan Dinand hoe de samenwerking met GTS Online verloopt. Dinand: “GTS Online komt natuurlijk al heel wat jaren bij ons over de vloer, dus daaruit kan je denk ik al wel concluderen dat we tevreden zijn. De samenwerking verloopt heel goed. Het is laagdrempelig en alles verloopt heel harmonieus.” Een van de grootste voordelen van GTS? Dat is volgens Dinand dat op het moment dat er echt een keer stront aan de knikker is, hij maar één belletje hoeft te plegen om het op te laten lossen: “Dat is echt typerend voor GTS! Ze springen altijd bij om de zaak weer stabiel te krijgen. Het is een betrouwbare, plezierige partij met heel veel kennis van zaken. Ik raad GTS Online daarom ook zeker aan bij andere zorgorganisaties.”

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen om jouw organisatie én ICT-infrastructuur naar een next level te brengen, zodat jij overal en altijd veilig, prettig en efficiënt kunt werken? Neem dan hier contact met ons op voor meer informatie, een demo of een (online) kennismakingsgesprek.

Meer weten over dit onderwerp?

Neem contact op met Johan

Diensten uit deze case

Beheer & ondersteuning

Het doel van onze ICT-totaaloplossingen is om mensen optimaal te ondersteunen bij hun werk. Ook als je er zelf even niet uitkomt. Met onze beheer- en ondersteuningsoplossingen ben je ervan verzekerd dat jouw ICT in één keer goed geregeld is. Wij ondersteunen je bij moeilijke vraagstukken of projecten en draaien regelmatig mee in de ondersteuning. Op afstand of op locatie.
Meer over Beheer en ondersteuning