Veelgestelde vragen

Demo_banner3

Algemeen

Hoe kan ik inloggen op mijn eigen PC?

U kunt inloggen met een bestaand device (PC/laptop/thin client/internet café). Het enige dat u nodig heeft is een internetverbinding. Vanaf iedere locatie kunt u dan via onze website inloggen met uw eigen username en password en beschikken over uw eigen desktop.

Welke software kan ik gebruiken?

De Cloud-managed Werkplek biedt een standaard desktop(bureaublad) aan met de meest gebruikte software. Ook uw eigen bedrijfssoftware kan altijd worden toegevoegd in ons datacenter. U kunt dus gebruik maken van alle software die u ook gewend bent te gebruiken in uw huidige omgeving.

Veiligheid

Hoe garandeert u dat mijn data veilig is bij GTS-Online?

Al uw data wordt opgeslagen in onze datacenter, dat beheerd wordt door onze zeer ervaren engineers. Diverse maatregelen zorgen ervoor dat de data betrouwbaar is en blijft. Niemand kan uw data inzien. Zelfs de engineers hebben geen toegang tot de data van onze klanten. Alle data wordt veilig en afgeschermd opgeslagen in een omgeving met een zeer hoge beschikbaarheidsgraad.

Hoe vaak wordt er een back-up van mijn data gemaakt?

Er worden regelmatig veiligheidskopieën gemaakt van de data. Gebruikers hebben door middel van "self service" toegang tot vorige versies van hun files en dus kunnen files teruggehaald worden in geval van verdwenen, verwijderde of overschreven files. Een back-up van uw complete omgeving wordt ook nog eens regelmatig opgeslagen op een externe locatie buiten ons datacenter.

Hoe veilig is de Cloud-managed Werkplek?

Kort gezegd biedt de Cloud-managed Werkplek ongeëvenaarde veiligheid en betrouwbaarheid. In de eerste plaats omdat alle data opgeslagen wordt in ons datacenter, in plaats van op lokale apparaten, die gestolen of verloren kunnen worden of defect kunnen raken. Wij zorgen voor gedegen back-ups, zodat data niet per ongeluk verwijderd kan worden of corrupt kan raken. Daarnaast wordt voor de datatransmissie gebruik gemaakt van SSL encryptie, zoals dat ook gebruikt wordt voor online bankieren. Dit betekent dat het voor anderen onmogelijk is de data in te zien die verzonden wordt tussen u en ons datacenter. Aanvullend zijn alle desktops standaard voorzien van uitgebreide en gedegen virus- en malwareprotectie. Tenslotte is ons datacenter en zijn onze systemen zo ingericht dat wij een beschikbaarheidsgraad van 99,6% kunnen garanderen.

De laatste versie van het Service Level Agreement (SLA) voor onze Cloud-managed Werkplek kunt u hier downloaden.

Internetverbinding

Wat kun je doen om internet connectie te garanderen?

Als u zich zorgen maakt dat u uw Cloud-managed Werkplek niet kunt benaderen, vanwege storing in uw internetverbinding, zijn er een aantal opties om u hiertegen te wapenen. Natuurlijk kunt u uw online werkplek benaderen van iedere andere computer, waarvan de internetverbinding wel functioneert. Daarnaast kunnen pc/laptop gebruikers gewoon doorwerken, als de internetverbinding verbroken is, mits zij de vereiste software ook op hun systeem beschikbaar hebben. Als de verbinding met uw online werkplek verbroken wordt, heeft dit geen nadelig effect op de desktop zelf. Deze blijft draaien op onze servers en dit betekent dat u, na opnieuw verbinden, exact dezelfde desktop hebt als voor het verbreken van de verbinding. U kunt verder werken op het punt waarop u was toen de verbinding werd verbroken.

Hoe snel moet mijn internetverbinding zijn?

De eisen voor de verbinding hangt sterk af van het aantal gebruikers, maar over het algemeen voldoet 100 kbps per gebruiker voor een extern bureaublad sessie. Voor de laptop met Windows 7 Enterprise is wat meer bandbreedte nodig.

GTS-Online adviseert 5 tot 10 gebruikers per ADSL connectie.

Vaak word een hogere belasting van de verbinding verwacht, maar er gaat in ons concept maar weinig data over de lijnen. Voor de extern bureaublad gebruikers (Thin Clients) gaat alleen beeldscherminformatie naar ons datacenter en wat er teruggezonden wordt zijn alleen de toetsaanslagen en muisbewegingen en -kliks van de eindgebruiker.

Wat gebeurt er als de internet connectie wordt verbroken?

Als uw internetverbinding tijdelijk wordt verbroken tijdens het gebruik van uw Cloud-managed Werkplek, blijft uw sessie onverminderd draaien in ons data center. Als u opnieuw inlogt kunt u gewoon verder gaan op het punt waar u gebleven was. Op de laptop werkt u gewoon door. Ook als de verbinding weg is. Bestanden worden automatisch gesynchroniseerd zodra u online komt.

Overig

Kan ik printen op de printers in mijn kantoor?

Ja, dat kan. Als uw printer geïnstalleerd is op uw PC, dan zal deze automatische beschikbaar zijn in uw Cloud-managed Werkplek. Shared printers kunnen ook zodanig geïnstalleerd worden dat zij ook toegankelijk zijn vanaf de desktop sessie van iemand anders in uw organisatie.

Hoe werkt het als ik mijn laptop wil gebruiken?

Er zijn verschillende manieren om te werken met een mobiel device, zoals een laptop, iPhone of iPad. Afhankelijk van de configuratie heb je hierop je mail en je bestanden beschikbaar. Met name de laptop met Windows 7 Enterprise en latere versies heeft een naadloze connectie met alle groepsdata. Hierdoor is het mogelijk overal op alle bedrijfsdocumenten te werken.

Moet ik een thin client gebruiken?

Nee, u kunt een standaard PC, laptop, server of zelfs een systeem in een Internet cafe gebruiken om te verbinden. Een thin client is alleen een prima alternatief, dat veel voordelen oplevert. PC, laptop of thin client kun u via ons kopen of huren (vast tarief per maand voor een complete werkplek).

Welke garanties worden gegeven over de beschikbaarheid van mijn Cloud-managed Werkplek?

De Cloud-managed Werkplek wordt ondersteund door SLAs, die een beschikbaarheid van 99,6% garanderen. Wij zullen dus alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat u 99,6% van de tijd kunt beschikken over uw online werkplek, anders gaat het ons geld kosten.

Kan de Cloud-managed Werkplek geïntegreerd worden in mijn bestaande omgeving?

Dit is precies waarin wij gespecialiseerd zijn. Voor klanten met een bestaande IT infrastructuur is de Cloud-managed Werkplek zo ontworpen, dat deze naadloos aansluit bij de bestaande netwerk.

Kan ik mijn eigen software installeren?

Ja, de Cloud-managed Werkplek stelt u in staat om uw eigen software te installeren op uw online werkplek. Maar wilt u ten volle profiteren van het concept (hoger efficiëncy en beheerbaarheid) , dan laat u ons de software centraal installeren met uw bestaande licenties en zorgen wij ervoor dat de software beschikbaar is op alle of enkele desktops. U kunt er daarnaast voor zorgen dat individuele gebruikers geen software kunnen downloaden of installeren op hun desktops. Natuurlijk is er altijd nauw overleg met de klant, voordat we specifieke bedrijfssoftware installeren. Naast de applicaties die wij leveren bij een standaard desktop bieden wij een aantal programma's die on-demand op verzoek beschikbaar zijn.

Hoe snel draaien mijn applicaties?

Op de laptop met Windows 7 draaien de programma's lokaal en dus zeer snel. Op de Thin Clients draaien de programma's sneller dan op een standaard PC, omdat alle processen uitgevoerd worden op onze high performance servers in plaats van op uw locale hardware. Ook de download snelheid zal hoger zijn, omdat dat dit via onze 10Gb lijn naar ons datacenter gaat, in plaats van via uw eigen internet connectie. De scherm informatie moet vervolgens wel naar uw eigen omgeving gestuurd worden. Dit zal in een fractie langzamer zijn dan wanneer u een locale pc gebruikt. In de praktijk is dit door wat slimme optimalisatie nauwelijks merkbaar en al helemaal niet storend.

Kan ik bestaande computers als thin-client gebruiken?

Ja, toegang tot de Cloud-managed Werkplek kan verkregen worden via iedere computer die verbinding kan maken met het internet. Dit stelt u dus in staat om bestaande computers, thin clients en laptops te gebruiken. Een groot voordeel van ons concept is dat de levensduur van bestaande hardware aanzienlijk wordt verlengd. Investeren in aanvullende hardware is vaak niet nodig, omdat alle procestaken op ons state-of-the-art datacenter plaats vindt. Hierdoor draait de Cloud-managed Werkplek ook bijzonder snel, zelfs op "oude" PC's.

Hoe snel kan ik software of aanvullende resources toevoegen aan mijn desktops?

Aanvullende resources en nieuwe software (als ze op onze lijst van beschikbare software voorkomen) kunnen direct deployed worden naar de desktops. Software die niet op onze lijst voorkomen nemen wat meer tijd in beslag, omdat wij ze moeten virtualiseren en toevoegen. Als dit eenmaal is gebeurd kan ook een dergelijke applicatie eenvoudig uitgerold worden naar de desktop(s). Binnen enkele uren tot enkele dagen bent u voorzien van de nieuwe software.

Er doet zich een storing voor, wat nu?

Om de hoge beschikbaarheid van de Cloud-managed Werkplek te kunnen realiseren, zijn onderdelen redundant uitgevoerd. GTS-Online kan hierdoor de kans op uitval van een server door bijvoorbeeld een storing tot een minimum beperken. Indien er zich een storing voordoet, kan deze aangemeld worden,dan zorgt GTS-Online ervoor dat de gewenste functionaliteit binnen zeer korte tijd weer beschikbaar wordt gesteld.

Hoef ik nu geen licenties meer aan te schaffen?

U hoeft geen Microsoft licenties meer aan te schaffen, maar huurt deze in plaats van te kopen. Met GTS-Online maakt u namelijk gebruik van het Microsoft SPLA licentieprogramma, waardoor slechts de gebruikte softwarelicenties van Microsoft achteraf per maand gefactureerd worden. U blijft zelf verantwoordelijk voor de licenties van uw eigen bedrijfssoftware.

Houd ik met GTS-Online nog wel overzicht op de gemaakte kosten?

Ja, met GTS-Online houdt u juist een beter overzicht van de gemaakte kosten dan bij een traditionele ICT-omgeving. Doordat alle onderdelen van de oplossing in een maandelijkse abonnementsvorm worden gegoten, kunt u in één overzicht zien wat de gemaakte kosten van die maand zijn. Zelf investeren raakt hierbij overbodig.

Maakt het uit welke internetverbinding ik gebruik voor de Cloud-managed Werkplek?

Ja, het maakt wel degelijk uit welke internetverbinding u nodig heeft voor de Cloud-managed Werkplek. De benodigde internetverbinding is afhankelijk van het aantal gebruikers, maar ook afhankelijk van welke of welk aantal applicaties u wilt gebruiken.

Mijn bedrijf heeft meerdere vestigingen. Kan ik deze met de Cloud-managed Werkplek aan elkaar koppelen?

Ja, dat is mogelijk. Indien alle vestigingen van een internetverbinding voorzien zijn, is het mogelijk om deze middels de Cloud-managed Werkplek aan elkaar te koppelen.

Wordt er een back-up gemaakt van mijn data?

Ja, bij de Cloud-managed Werkplek is een volledige back-up van uw data, een antispam- en antivirus, proactief beheer en updates inbegrepen. Dit is onderdeel van de Cloud-managed Werkplek.

Zijn mijn gegevens wel veilig met de Cloud-managed Werkplek?

De Cloud-managed Werkplek omvat een oplossing met professionele hard- en software. Firewalls, een SSL-verbinding en antispam- en antivirussoftware zorgen ervoor dat uw ICT-omgeving goed beveiligd is. Een SSL-verbinding zorgt ervoor dat uw data via een versleutelde verbinding over het internet gaat.

Dit is vergelijkbaar met de authenticatie van internetbankieren.

Ik heb meer Cloud-managed Werkplekken nodig, kan dat?

Ja, dat is mogelijk. Omdat u een vast bedrag per maand betaalt per gebruiker kunnen er meer (of minder) werkplekken aangemaakt worden.

Praktische informatie over de Cloud-managed Werkplek

Als ik overstap naar de Cloud-managed Werkplek, kan ik in de tussentijd dan nog wel gewoon aan de slag?

Zeker. GTS-Online zal u helpen bij het overzetten van uw bestaande gegevens naar de online omgeving. Natuurlijk kan dat niet helemaal zonder verstoringen gebeuren, maar het uitgangspunt is dat uw bedrijf door moet draaien, ook tijdens de verhuizing.

Ik ga verhuizen. Kan ik de Cloud-managed Werkplek dan meenemen naar de nieuwe locatie?

Ja, als er op de nieuwe locatie een internetverbinding aanwezig is, kunt u de Cloud-managed Werkplek meenemen naar die nieuwe locatie.

Is de helpdesk de hele dag bereikbaar?

De helpdesk van GTS-Online is standaard op werkdagen van 08.00 uur tot 18.00 uur bereikbaar.

Demo_banner3

 

Neem contact op

GTS-Online BV

0318 – 550 884
info@gtsonline.nl (sales)
support@gtsonline.nl (support)

Heeft u een vraag?

Stel uw vraag in het onderstaande formulier. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.



Wilt u graag een afspraak maken? Dat kan!

Wij ontvangen u met plezier of komen graag bij u op locatie.

[contact-form-7 id="605" title="Contactformulier 1"]
Heeft u een vraag?

Vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact op!

[contact-form-7 id="606" title="Mail icoon popup"]
X